INTRODUCCIÓ A LA PROGRAMACIÓ

A aquesta secció podreu trobar recursos per tal de iniciar-vos a la programació de manera senzilla.

=========================================================

Scratch CatL'Scratch és una manera amigable d'entrar al món de la programació. L'aspecte pot semblar infantil, però és un entorn molt potent amb una gentada al darrere, i una pàgina web on tothom penja els seus projectes.

El següent enllaç et porta a la pàgina oficial. Les següents són algunes pàgines educatives que introdueixen material de l'Scratch.

https://scratch.mit.edu/

http://www.xtec.cat/~voliu/scratch-intro/

http://recursostic.educacion.es/observatorio/web/fr/software/programacion/619-iniciandose-en-la-programacion-con-scratch

========================================================


La pàgina del CODE COMBAT et permetrà introduir-te al llengüatge de la programació a partir de jocs senzills.

Tenim la primera classe funcionant, només cal fer clic aquí i donar-te d'alta per entrar.

També podeu trobar més pantalles aquí.

=========================================================

 
Al següent enllaç podeu descarregar un gran llibre on podreu aprendre a programar amb programari lliure OpenOffice, fent servir l'entorn de MACROS que ofereix el programari CALC.


Farem un exercici en comú per a tothom, i després intentarem organitzar la feina per a programar alguna cosa entre tots, repartint tasques i col·laborant entre tots.

1. Creació d'un botó

Genera un nou document CALC, i canvia el nom del full a CLIENT fent doble clic.


Activa la barra de Control de Formularis (Ver > Barras de herramientas > Campos de Control de Formulario):


 Quan tinguis accesible la barra de Control de Formulari, genera un botó. Per fer-ho, primer cal clicar a "Modo Diseño", i després a "Botón":



Una vegada generat, fes clic al botó dret i tria "Control" per poder modificar les característiques del botó. En aquesta nova finestra podrem canviar-li les propietats (a la pestanya "General")i indicar-li quan ha d'actuar i com (a la pestanya "Eventos").


2. Programar una acció: obrir un diàleg



Copia el següent text, de manera que quedi com a la imatge:

REM  *****  BASIC  *****
Option Explicit

'FORMULARI
Dim oDialeg As Object
Dim oControl As Object
Dim oDialegModel As Object

'Obrir el formulari
Sub Mostrar_Dialeg()

    DialogLibraries.LoadLibrary("Standard")
    oDialeg=Createunodialog(DialogLibraries.Standard.DIALEG)
    'Accedir al model de l'objecte
    oDialegModel = oDialeg.getModel()
    'Modificar l'aspecte
    With oDialegModel
        .Title = "Nou Client"                        'El titulo del cuadro de diálogo
        .BackgroundColor = RGB(50,225,50)            'El color de fondo
        .PositionX = 25                                'Posición desde la izquierda
        .PositionY = 25                                'Posición desde la parte superior
    End With

    oDialeg.Execute()
End Sub   

'Tanca el formulari
Sub Tancar_Dialeg()
    oDialeg.EndExecute()
End Sub


3. Assignar l'acció al botó





4. Generar un diàleg (finestra)


Amb les diferents eines disponibles, configura el teu diàleg per a que tingui la següent configuració:


5 comentaris: