Programari (1): Paquets Ofimàtics

Qüestionari i activitats sobre programari ofimàtic.


Com documentarem la feina?
  • Crea una nova entrada al teu blog, i anomena-la "Programari, instal·lacions i actualitzacions"
  • Crea un nou document amb Google Docs, anomena'l "Paquets ofimàtics",  i comparteix-lo amb permisos de lectura.
  • Fes que el document creat es pugui veure a la teva entrada del blog.
  • Al document de Google Docs, realitza les següents tasques.

TASCA 1
  1. Cerca quines aplicacions componen la suite ofimàtica de Microsoft Office i la suite ofimàtica de LibreOffice. Indica per a cada programari, les extensions dels arxius que genera.
  2.  Cerca informació sobre la versió 365 de la suite MSOffice. Explica quines funcionalitats incorpora. Per què creus que té aquest nom?
  3. Explica a la teva manera, el concepte d’ofimàtica.
  4. Per a què serveix un processador de textos? Enumera algunes de les funcions principals d’un processador de textos.
  5. Per a què serveix un full de càlcul? Enumera algunes de les funcions principals d’un full de càlcul.
  6. Per a què serveix un gestor de presentacions? Enumera algunes de les funcions principals d’un gestor de presentacions.
  7. Per a què serveix una base de dades? Enumera algunes de les funcions principals d’un gestor de bases de dades.
  8. Explica què és una suite ofimàtica i quins avantatges té la seva adquisició respecte a la compra de productes separats de diferents fabricants.
TASCA 2

Cerca informació de requeriments mínims per tal de completar la següent taula:



TASCA 3

Resol els següents problemes documentant la solució aportada.


  1. Tenim un ordinador en el que no s’executen automàticament els CD quan s’introdueixen en el lector, cosa que complica bastant la instal·lació de programes distribuïts en aquest medi. Explica quines accions hauràs de realitzar per a que s’activi l’opció d’execució automàtica de CD.
  2. Hem instal·lat la suite Microsoft Office amb les opcions activades per treballar amb processador de textos (MS-Word), full de càlcul (MS-Excel) i la base de dades (MSAccess) però no se’ns ha creat l’accés directe a l’escriptori per MS-Access. Explica quines accions hauràs de realitzar per tal de crear-lo amb posterioritat a la instal·lació.
  3. Realitza la documentació de la incidència anterior que inclogui totes les dades necessàries (usuari, equip, data, estat de la resolució, descripció de la resolució, i els que creguis convenients....) en una taula. Intenta que la taula tingui un format adient.
  4. Raona quina és la importància, segons el teu parer, de documentar les incidències d'un client.
  5. Moltes vegades quan instal·lem un programari, tenim diferents opcions: mínima, personalitzada, predeterminada, total... Quan utilitzaríem les següents opcions en una instal·lació?
  • Mínima
  • Personalitzada
  • Predeterminada

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada